در حال بارگذاری...

پلتفرم دیجیتال رستورانی مِ‌نیو
  • سئو HDM
  • 1403/07/10
  • 3 دقیقه
  • 0 دیدگاه

فودکورت چیست؟

فودکورت‌ها، بهشتِ «انتخاب‌های بی‌پایان» برای علاقه‌مندان به انواع غذا هستند. تصور کنید، وارد فضایی می‌شوید که عطر غذاهای متفاوت و رنگارنگ از هر گوشه آن به مشامتان می‌رسد. در یک فودکورت حرفه‌ای همه چیز دست به دست هم می‌دهند تا با هر سلیقه‌ای که دارید، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از وعده‌های غذایی به‌دست بیاورید. این تجربه منحصربه‌فرد، زمانی به اوج خود می‌رسد که با وجود منوی دیجیتال به جابه‌جا شدن بین غرفه‌های فودکورت برای مشاهده منوها نیازی نداشته باشید. در این مطلب نشان می‌دهیم که منوی دیجیتال چگونه یک فودکورت حرفه‌ای را به جهانی از همه طعم‌ها در کنار هم تبدیل می‌کند!

فودکورت (Food Court) که به فارسی با عنوان «خوراک‌سرا» یا «تالار خوراک» شناخته می‌شود، فضایی بزرگ است که در چندین رستوران، کافه و فست‌فود در کنار هم قرار دارند. در فودکورت‌ها، مشتریان از بین مجموعه‌های متنوع از غذاها و نوشیدنی‌ها بر اساس سلیقه و نیازشان انتخاب می‌کنند. فودکورت‌ها در واقع مکان‌هایی‌اند که افراد با سلایق مختلف کنار هم می‌نشینند، از یک منوی واحد انتخاب می‌کنند و هر کدام غذای دلخواه خود را سفارش می‌دهند. این فضاها با ارائهٔ تنوع در طعم و غذا، تجربه‌ای یکپارچه و لذت‌بخش برای همه فراهم می‌کنند.

در فودکورت‌ها معمولاً یک برند معروف همراه با برندهای زیرمجموعه خود (از پیتزا و سوشی گرفته تا برگر و نوشیدنی‌های سالم) غذا عرضه می‌کنند. این مجموعه‌ها فضایی عالی برای خانواده‌ها و گروه‌های دوستانه‌اند، چراکه هر کس می‌تواند غذای دلخواهش را داشته باشد و در کنار دیگران از محیط لذت ببرد.

نگاهی به تاریخچه فودکورت و هدف از پیدایش آن

فودکورت‌های امروزی در دهه ۱۹۷۰ میلادی ریشه دارند. اولین تلاش موفق برای ایجاد یک مجموعه مشابه فودکورت، در سال ۱۹۷۴ و در مرکز خرید پارامیس پارک (Paramis Park) نیوجرسی آمریکا صورت گرفت. پیش از این نیز در سال ۱۹۷۱ تلاش‌هایی برای ایجاد چنین مکانی شده بود، اما موفقیتی در بر نداشتند. پارامیس پارک اولین نمونه‌ای بود که توانست توجه مردم را جلب کند و تبدیل به الگویی برای مراکز خرید دیگر شود.

هدف اصلی از ایجاد این فضا این بود که مشتریان در هنگام خرید نیاز به ترک مرکز خرید نداشته باشند. مؤسسین پارامیس پارک تلاش کردند تمامی نیازهای مشتریان خود، از خرید تا غذا خوردن را در یک مکان واحد برآورده کنند. موفقیت این طرح به‌قدری چشمگیر بود که این ایده خیلی زود در سایر مراکز خرید نیز پیاده‌سازی شد. در ادامه، رفته‌رفته و با محبوبیت روزافزون این مدل مجموعه‌ها فودکورت‌های امروزی شکل گرفتند.

معرفی اجزای فودکورت

فودکورت‌ها از اجزای مختلفی تشکیل شده‌اند که هر کدام نقش خاصی در ارائه تجربه‌ای راحت و دلپذیر برای مشتریان دارند. اجزای اصلی یک فودکورت که به‌صورت اختصاصی مربوط به مشتریان و دریافت سفارش آن‌ها هستند، عبارت‌اند از:

  • غرفه‌های غذا: هر کدام از این غرفه‌ها به یکی از رستوران‌ها یا کافه‌ها تعلق دارند و انواع غذاها و نوشیدنی‌ها را عرضه می‌کنند.
  • زیرمجموعه‌های اصلی: مهم‌ترین بخش هر فودکورت، رستوران‌ها و فست‌فودهایی هستند که طیف وسیعی از غذاهای محلی و بین‌المللی را ارائه می‌دهند. هر یک از این مجموعه‌ها، منوهای متفاوتی دارند و به طور جداگانه مدیریت می‌شوند.
  • فضای نشستن: معمولاً فودکورت‌ها دارای میز و صندلی‌هایی مشترک‌اند که مشتریان می‌توانند غذای خود را به‌راحتی در آنجا میل کنند و به منوها دسترسی داشته باشند.
  • پیشخوان‌های سفارش غذا: هر رستوران یا فست‌فود در فودکورت یک پیشخوان مخصوص برای پذیرش و تحویل سفارش‌ها دارد. مشتریان بعد از انتخاب غذا، می‌توانند مستقیماً به پیشخوان مربوطه مراجعه کنند و سفارش خود را ثبت کنند. ب
  • پنل اطلاعات: برخی فودکورت‌ها دارای پنل‌های اطلاعاتی یا تابلوهای دیجیتالی هستند که منوها و خدمات مختلف را نمایش می‌دهند.
  • منوی دیجیتال و QR code: منو دیجیتال چیست؟ یکی از اجزای نوین فودکورت‌های مدرن است. این منوها به مشتریان اجازه می‌دهند که با اسکن یک QR code روی میزها، تمامی منوهای موجود در فودکورت را به‌صورت یکجا مشاهده کنند. این ویژگی نه‌تنها کار را برای مشتریان راحت‌تر می‌کند، بلکه تجربهٔ سفارش را سریع‌تر و بدون نیاز به جابه‌جایی بین رستوران‌ها می‌کند.

ویژگی‌های منوی فودکورت

فودکورت در اصل یک مجموعه اصلی است که چندین رستوران یا کافه در دل خود دارد. هر یک از این مجموعه‌ها منو و کانسپت‌های جداگانه‌ای دارند و اغلب توسط صاحبان مختلف مدیریت می‌شوند. نکته مهم درباره منوی فودکورت این است که مشتری‌ها باید دید کاملی از گزینه‌های موجود داشته باشند تا بتوانند بهترین انتخاب را انجام دهند. در اینجا منوی دیجیتال فودکورت به‌عنوان یک راه‌حل هوشمندانه وارد می‌شود. شما می‌توانید روی یک میز بنشینید و به تمامی منوهای فودکورت دسترسی داشته باشید.

ویژگی جذاب منوی دیجیتال در فودکورت این است که دیگر نیازی به جست‌وجو در میان رستوران‌ها برای مشاهده منو ندارید. با اسکن کردن یک QR code که روی میزها قرار داده شده است، می‌توانید منوی تمام رستوران‌ها را به‌صورت یکجا ببینید. در سیستم «مِ‌نیو» هر مجموعه از فودکورت منوی دیجیتال جداگانه و لینک اختصاصی خود را دارد. این ویژگی مهم به مشتریان اجازه می‌دهد به‌راحتی از میان گزینه‌های مختلف انتخاب کنند. همچنین، این ویژگی برای گروه‌هایی که با سلایق مختلف وارد فودکورت می‌شوند بسیار مفید است؛ چونکه همه می‌توانند در یک میز بنشینند و انتخاب‌های خود را انجام دهند و سپس یک نفر سفارش را ثبت کند.

از جمله ویژگی‌های منوی فودکورت حرفه‌ای عبارت‌اند از:

  • هر رستوران منوی دیجیتال و کانسپت اختصاصی خود را دارد.
  • تمامی منوها به‌صورت یکجا قابل مشاهده هستند.
  • دسترسی سریع از طریق QR code برای هر مجموعه وجود دارد.
  • امکان مشاهده منو بدون نیاز به حرکت بین رستوران‌ها در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.
  • هر رستوران پنل مدیریتی جداگانه برای کنترل و ویرایش منو دارد.
  • مشتریان می‌توانند منوهای همه مجموعه‌ها را روی یک میز مشاهده کنند و سفارش دهند.

برای آشنایی با ویژگی‌های “منوی دیجیتال فست فود” به صفحه مربوطه آن در مِ‌نیو مراجعه کنید.

نکات مهم در موفقیت فودکورت که باید بدانید!

یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت فودکورت‌ها، استفاده از منوهای دیجیتالی است. این نکته بسیار حیاتی به مشتریان اجازه می‌دهد تا به‌سرعت و به‌راحتی غذای خود را انتخاب کنند و زمانشان را از دست ندهند. همچنین، داشتن فضایی جذاب و تمیز، ارائه خدمات سریع و کیفیت بالا در غذا، همه به موفقیت یک فودکورت کمک می‌کنند.

موارد زیر از جمله خدمات ویژه‌ای‌اند که مِ‌نیو برای ارتقای فودکورت شما پیشنهاد می‌دهد:

  • منوی طراحی‌شده مطابق با هویت برند
  • پنل مدیریتی اختصاصی برای هر مجموعه برای ویرایش و تغییرات
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته
  • به‌روزرسانی‌های مداوم
  • ترجمه منو به چندین زبان
  • مینی وب‌سایت اختصاصی
  • امکان تعریف چند منو
  • ارائه گالری تصاویر و ویدئو
  • خروجی PDF از منو
  • امکان یادداشت سفارش‌ها (قابلیت سفارش مستقیم در منوی ویژه فودکورت‌ها وجود ندارد.)

یک فودکورت به وسعت یک جهان غذای متنوع!

فودکورت‌ها با ارائه تنوع و راحتی بی‌نظیر، به یکی از مهم‌ترین اجزای زندگی مدرن شهری تبدیل شده‌اند. مخصوصاً در دنیای دیجیتالی قرن بیست‌ویکم که همراه با منوی دیجیتال، امکان دسترسی همزمان به منوهای چند مجموعه را به‌صورت یکجا در اختیار دارید. اگر شما هم صاحب یک فودکورت هستید، با استفاده از خدمات مِ‌نیو مدیریت منوی خود و زیرمجموعه‌ها را به بهترین شکل انجام دهید و تجربه‌ای متمایز برای مشتریانتان رقم بزنید. همین حالا، قدم اول را برای ارتقای فودکورت خود بردارید و با ما تماس بگیرید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالات متداول م‌نیو

سوالات متداول مرتبط با بلاگ

سفارش منو آنلاین

ثبت درخواست تماس

اگر قصد خرید یا هرگونه سوالی دارید، از طریق فرم زیر با ما در ارتباط شوید

در کمتر از ۲۴ ساعت با شما تماس خواهیم‌ گرفت